Saturday, June 7, 2014

TIPS MENGHASILKAN BLOG YANG MENARIK



Di bawah saya senaraikan tip-tips untuk menghasilkan blog yang menarik untuk menarik perhatian pembaca.


Kandungan blog yang menarik dan terkini

  • sentiasa hasilkan entry yang mempunyai kandungan yang menarik dan terkini, supaya pembaca setia blog anda akan ternanti-nanti setiap entry yang dihasilkan dan secara tidak langsung mampu menarik perhatian new reader!. Cara paling senang hasilkan entry berkaitan dengan isu semasa dan bincangkan bersama pemabaca blog anda, secara tidak langsung boleh mempengaruhi mereka untuk kembali mengunjungi blog anda kembali.


Gaya penulisan yang bersahaja

  • salah satu perkara yang susah untuk dipracticekan, sebab bukan semua orang ada gaya penulisan bersahaja atau sense of humor :P tambah-tambah saya, sebab saya memang tidak tahu nak menulis entry yang bersahaja sebab kadang-kadang saya cuba menghasilkan entry yang nampak santai tapi akhirnya masih nampak skema? kalau cuba masukkan unsur-unsur bersahaja dalam penulisan saya, memang pasti apa yang hendak saya tulis akan tersasar :P

konsisten mengupdate blog

  • ini yang saya cuba laksanakan sekarang sekurangnya satu entry satu hari, sebab anda pun paham berapa susahnya untuk menghasilkan satu entry, walaupun entry yang ditulis agak santai tapi masih memerlukan memasukkan info yang berkaitan dengan entry yang ditulis supaya pembaca mendapat sesuatu apabila membaca, selalunya waktu kita hendak menulis satu entry yang sudah difikirkan  bila di depan lappy memang selalunya idea yang difikirkan akan hilang tiba-tiba ! sedih :P Antara tips yang penting ialah pastikan para pembaca blog anda tidak ternanti-nanti  setiap post baru anda, maksudnya janganlah sebulan sekali baru post satu entry, ini penting untuk mengekalkan hubungan sesama blogger / pembaca supaya tidak beralih arah.


No comments:

Post a Comment

Anda Suka Dengan Article Ini!
Apa Lagi Kongsikanlah Bersama Rakan-Rakan Anda
Di Email, Twitter, Facebook, Google +G !
Jangan Lupa Ya :P

LinkWithin